Адже в цей час абсолютно все, з чим вона так чи інакше зіштовхується, має вирішальне значення для збільшення в її мозку кількості нейронних «з’єднань», тобто утворення нових синапсів – зв'язків між нервовими клітинами, а також прокладання нових і нових нервових шляхів (що є нічим іншим, як пластичністю мозку, яка максимально активована в дитинстві). Це той вік, коли мозок може формувати найбільшу кількість нейронних мереж і відповідно «розумнішати».
Більшість видів діяльності, які зазначені далі, йдуть на користь не тільки дітям, а й дорослим людям, адже ніколи не пізно вивчити другу мову або набути звичку їсти вранці корисний сніданок.
Заняття музикою, гра на музичному інструменті
Дослідження показують, що уроки музики сприяють активізації розумових здібностей дитини. У середньому, учні, які вчаться грати на музичному інструменті, на стандартних тестах та іспитах показують кращі результати, а також мають більш високий середній бал успішності. В одному з експериментів навіть було встановлено, що уроки гри на фортепіано допомогли значно підвищити IQ.
Комп'ютерні ігри в розумних кількостях
Дослідження показують, що комп'ютерні ігри (відеоігри) можуть розвивати багато навичок дитини. Так, зокрема, вони сприяють покращенню:
- зорово-моторної координації;
- навичок вирішення проблем;
- навичок міркування та вміння робити висновки;
- розпізнавання повторюваних елементів (патернів);
- точності оцінки;
- вміння перевіряти припущення;
- використання можливостей;
- швидкості мислення й реакції;
- пам'яті;
- просторового сприйняття;
- вміння сформувати власну думку.
Неструктуровані ігри завжди були важливою частиною дитинства, але вони також не менш важливі для всебічного розвитку дитини. У той час як настирливість і надмірна опіка батьків пов'язані із психологічними проблемами, «вільна» гра допомагає дітям не тільки розвивати когнітивні й соціальні навички, а й сприяє становленню їх як щасливих і здорових дорослих людей.
Читання з дітьми й обговорення прочитаного
Читання вже давно відоме як спосіб покращення інтелектуального розвитку дітей. Діти, яким часто й багато читають, розвивають навички письма й рахунку вже в ранньому віці. У випадку, якщо батьки дуже зайняті, вони можуть вийти з цього становища, просто оточивши дітей цікавими й барвистими книгами.
Похвала за зусилля, а не за інтелект
Навіть якщо діти мають чудовий інтелект, батьки повинні зосередити свою похвалу на зусиллях, які їхні діти докладають для виконання завдань. Адже діти, яких часто хвалять за інтелект, вважають, що ця здатність не підлягає зміні, у той же час допущені ними помилки або невдачі істотно шкодять їх впевненості в собі. Діти, яких хвалять за зусилля, більше зосереджені на навчанні й не бояться ризикувати, зазнати невдачі й повторювати спроби.
Вивчення іноземних мов
Ранні дослідження в цій галузі показали, що двомовні діти можуть краще концентруватись в непростих умовах і зосереджуватись на суттєвій, важливій інформації. Дослідження тривають, і багато сучасних вчених стверджують, що пік здатності до вивчення іноземних мов триває до пубертатного періоду. Було встановлено, що маленькі діти здатні досягати майже ідеальної швидкості розмовної мови й вимови.
Обмежений час, що проводиться перед телевізором
У всьому потрібна міра. Необхідно обмежувати час, проведений дітьми перед телевізором, щоб вивільняти для них можливість розвивати соціальні навички й виконувати домашні завдання. Також не варто забувати про те, що телебачення не приносить жодної навчальної користі малюкам до двох років.
Здоровий сон і ранній відхід до сну
Дослідження показують, що діти, які дотримуються режиму сну, демонструють кращі результати у вивченні мов, математики та навичках читання. Діти дошкільного віку мають спати, принаймні, одинадцять годин, а діти до дванадцяти років – мінімуму десять годин.
Заняття фізичними вправами
Шведське дослідження, в якому брали участь більше мільйона вісімнадцятирічних юнаків і дівчат, показало, що заняття фізичними вправами пов'язано з IQ людини. Механізм того, яким чином виконання фізичних вправ впливає на розвиток мозку, поки недостатньо вивчений, проте дослідження підтверджують, що діти 9–12-ти років, які протягом двадцяти хвилин робили вправи перед виконанням тесту, змогли значно покращити його результати.
Повноцінний, здоровий сніданок
Мозку дитини необхідна збалансована кількість поживних речовин, таких як глюкоза, залізо, вітамін А, вітаміни групи В, цинк і фолієва кислота. У дітей, які їдять корисні сніданки, добра пам'ять і висока концентрація уваги. Виявлено, що цільнозернові й вівсяні пластівці корисніше на початку дня, ніж солодкі пластівці (мюслі). Доведено також, що грудне вигодовування покращує здоров'я й інтелект малюків.
Немає коментарів:
Дописати коментар