У Міністерстві освіти і науки проведено нараду, присвячену питанням
філософії освітнього стандарту та міжнародного досвіду оновлення змісту
освіти. Про це повідомили у прес-службі відомства.
За словами міністра освіти і науки Лілії Гриневич, МОН розпочинає
роботу над стратегічним завданням відомства – переформатуванням змісту
нової української школи.
"Розробка стандартів має накладатися на впровадження реформ", — підкреслила міністр.
За словами Гриневич, це складна робота, що потребує розуміння філософського підходу до поняття процесу розробки.
У свою чергу, міжнародний консультант Альгірдас Забульоніс, який
працював над питанням створення нових стандартів у багатьох країнах,
зазначив, що кожна країна обирає свою філософію освітнього стандарту. Це
може бути стандарт як орієнтир, як результат, як вимірювач якості
(школи, вчителів), як фіксація процесу.
"Стандарт – це з одного боку жорстка вимога, з іншого - одночасно
свобода вчителя. Стандарти потрібні не тільки для моніторингів і
підзвітності, вони потрібні, щоб чітко побачити куди ми рухаємося", -
зазначив Забульоніс.
За його словами, щоб написати освітній стандарт, необхідно чітко
знати, що мають для роботи школи і як у них проходить навчальний процес,
і тільки тоді можна вимагати досягнення мети.
Учасники наради погодилися з думкою, що найскладніше при розробці
рамки стандартів знайти баланс між регулюванням освітніх стандартів на
національному рівні та заохоченням вчителів до творчої свободи.
За інформацією Міністерства освіти і науки, у червні запланований
старт міжнародного проекту для групи українських фахівців, які
створюватимуть загальну рамку нового державного стандарту.
Немає коментарів:
Дописати коментар