Міністерство освіти пропонує впровадити інтегровані профільні предмети в 10-11 класах. Відповідна новація міститься у проекті типового навчального плану для старшої школи, що оприлюднений відомством для громадського обговорення.
Зокрема, у разі ухвалення документа в український старшій школі
з’являться інтегровані предмети «Література», «Історія», «Людина і
суспільство» та «Математика».
У Міністерстві освіти необхідність інтеграції предметів обґрунтовують
тим, що у старшій школі дитина має обов’язково отримати цілісну картину
світу.
«Саме тому, навіть якщо школа обирає для поглибленого вивчення
гуманітарні предмети, загальні знання з біології, географії, астрономії,
екології, фізики та хімії вона отримує в рамках інтегрованого предмета
«Людина і природа», який в такій школі читатиметься три години на
тиждень. Інтегровані знання з правознавства, економіки, предмета «Людина
і світ» школярі старших класів отримуватимуть в рамках предмету «Людина
і суспільство», - зазначають у Міністерстві освіти.
У відомстві наголошують, що зараз існує багато нарікань щодо
дублювання змісту предметів, особливо у старшій школі, де кожна хвилина
навчального часу має використовуватися корисно та продуктивно.
«Інтеграція предметів має вирішити цю проблему. Наприклад, у старшій
школі вивчення зарубіжної та української літератури -це, насамперед, не
вивчення текстів, хоча воно є дуже важливим, це отримання знань про
різні стилі творів, віршовані розміри тощо. Нині віршовані розміри вчать
двічі – на уроках української літератури та зарубіжної. Тобто
витрачають вдвічі більше часу, ніж реально на це потрібно. Поєднання
предметів допоможе створити навчальну програму, яка усуне цю проблему», -
пояснюють у міністерстві.
Також у МОН наголосили, що, окрім того, інтеграція предметів надає
можливості сформувати цілісну картину світу. Наприклад, українська
література та її розвиток в рамках чинної системи сприймається відірвано
від розвитку світової літератури.
«Діти не розуміють головного – передумов і механізмів, завдяки яким
розвивалася література впродовж історії, взаємовпливи, які здійснювались
між країнами в цій сфері», - зазначили в Міністерстві освіти і науки.
Немає коментарів:
Дописати коментар