Міністерством освіти і науки надано роз'яснення щодо організації навчально-виховного процесу у початковій школі. Відповідний лист підписаний заступником міністра освіти Павлом Хобзеєм.
Зокрема, у відомстві зазначають, що, результати навчальних досягнень
учнів не озвучуються в класі та на батьківських зборах і така інформація
стосується тільки вчителя-учня-батьків.
На уроках у всіх класах початкової школи учитель має озвучувати
тільки вербальну оцінку роботи учня на уроці. Це має робитися з
детальним поясненням досягнень дитини і доброзичливими порадами щодо
того, як можна їх покращити у подальшому.
Натомість оцінка в балах, що відповідає озвученій учителем на уроці
вербальній оцінці, ставиться в щоденник учня на перерві або після уроку.
На батьківських зборах інформація про бали, які одержують учні на
уроках, не озвучується, а за умови запиту батьків готується у письмовому
вигляді індивідуально для кожної родини. В інших випадках озвучується у
індивідуальній бесіді з батьками.
Таким чином, зазначають у Міносвіти, під час оцінювання навчальних
досягнень учнів акцент зміщується з «навчання для одержання високих
балів, гарних оцінок» на «навчання для одержання якісної освіти».
З цією ж метою навчальним закладам необхідно відмовитись від
вибудовування рейтингів навчальних досягнень учнів одного класу, або
класів на паралелі для оприлюднення у класі, на батьківських зборах.
Така інформація може використовуватись вчителями виключно для методичної
роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу.
Також у відомстві повідомляють, що потреба у роз’ясненні положення
методичних рекомендацій про перевірку письмових робіт в адаптаційний
період навчання в 1 класі ручкою не з червоною пастою, а іншого кольору
викликана тим, що вчителі початкової школи часто користуються для
перевірок ручками двох кольорів – з червоною пастою для позначення
помилок і зеленою – для позначення правильно написаних букв, їх
елементів, слів тощо.
«Звертаємо увагу, що саме для забезпечення можливості застосування
такого ефективного прийому перевірки у методичних рекомендаціях
зазначено, що в зошитах, а також у щоденниках можна використовувати
колір ручки за вибором вчителя. Тож учитель може самостійно прийняти
рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових
робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями,
батьками і прийняти спільне рішення», - йдеться у роз'ясненнях Міносвіти
щодо організації навчально-виховного процесу у початковій школі.
Також у відомстві повідомили, що міністерством готується проект
наказу «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення Класного
журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який
буде подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
Немає коментарів:
Дописати коментар