У Міністерстві освіти і науки розповіли про профорієнтаційну програму
для старшокласників «Абітурієнт», що має допомогти учню обрати подальшу
життєву траєкторію.
Зокрема, у МОН зазначають, що одним з найважливіших завдань сучасної
освіти є підготовка учнівської молоді до професійного самовизначення.
Сьогодні випускникам шкіл важко визначитися з майбутньою професією.
«Необхідно розвивати профорієнтаційний напрямок роботи у школах та
шукати інноваційні підходи розв’язання цього питання. Як свідчать
соціологічні дослідження 78 % одинадцятикласників не знають, ким хочуть
стати, а 91 % громадян України загалом працює не у тій сфері», -
зазначив радник міністра освіти і науки Олександр Чубатенко.
Програма комплексної профорієнтаційної діагностики підлітків та
старшокласників «Абітурієнт», що розроблена компанією Cleverdia,
спрямована на виявлення професійних інтересів та схильностей учнів
старших класів і має допомогти їм свідомо визначити саме ту професію, в
якій вони зможуть самореалізуватись та стати професіоналами найвищого
рівня кваліфікації.
За словами розробника програми Наталії Бєльської, в основу методики
програми «Абітурієнт» покладено науково обґрунтований достовірний
прогноз професійної успішності особистості за різними видами діяльності.
Отримані дані не потребують додаткового аналізу та присутності
психолога.
Системність підходу у визначені профорієнтації учня реалізується
через тристороннє дослідження особистості - з трьох психодіагностичних
тестів, що досліджують: 1) інтереси, схильності, цінності; 2) рівень
розумового розвитку (IQ), структуру здібностей, ступінь засвоєння
шкільної навчальної програми; 3) персональні особливості, характер.
За результатами опитувань, які проводила компанія Cleverdia серед
українських школярів, близько 38 % учнів у старших класах уже
визначилися з обранням професії, 24 % - не знають ким стати і 38% -
вагаються між декількома варіантами. При цьому половина старшокласників
вважає, що знає особливості професії, яку вони планують обрати, але
більшість точно хоче знати більше і вважає важливою будь-яку додаткову
інформацію.
Понад 80 % учнів старшої школи вважають для себе найкращою професією
ту, до якої у них є здібності і хочуть дізнатися, які саме здібності
допоможуть їм стати успішними у роботі, і яка саме робота максимально їм
підходить.
Тому основними завданнями профорієнтації, на думку розробників
програми «Абітурієнт», є проведення діагностики (виявлення схильностей,
інтересів та здібностей дитини до різноманітних видів професійної
діяльності), складання прогнозу (визначення ступеня й успішності дитини
в тих або інших видах професій ще до етапу включення її в професійну
діяльність) та надання допомоги у створенні «власного проекту» (тобто в
плануванні дитиною свого трудового шляху, побудові кар’єри, духовному
розвитку особистості та реалізації творчих ресурсів).
Планується, що протягом вересня - жовтня цього року в апробації
програми «Абітурієнт» за власним бажанням зможуть взяти участь учні 11-х
класів 12 загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва та Київської
області, а також ЗНЗ м. Черкаси.
«Результати апробації будуть проаналізовані та винесені на розгляд
Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства для прийняття
рішення щодо подальшого застосування програми «Абітурієнт» у
загальноосвітніх навчальних закладах України», - повідомив директор
департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Юрій
Кононенко.
Немає коментарів:
Дописати коментар